reklama

Repete?

Každý pobyt v cudzine so sebou prináša svoje plusy aj mínusy, kopu pekných zážitkov, ale aj také, ktoré vás budú prenasledovať po zvyšok života...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Ja spolu s priateľom a ďalšími kamarátmi sme prežili niekoľko týždňov v lete roku 2007 v Anglickom kráľovstve. A teraz s odstupom času sumarizujem, čo mi tento pobyt priniesol, keďže treba pomaly plánovať, či to „riskneme“ aj tento rok. Pretože:- som vám milí Angličania rozumela veľké nič (a preto som všade chodila s priateľom, ktorý im rozumel a ja som zase robila spätný kontakt, lebo v tej dobe som ešte lepšie ovládala gramatiku a časy- ktoré mi nakoniec boli na dve veci :))- niekoľko prvých dní či týždňov neustále pršalo (a preto som všade chodila aj s dáždnikom)- pre mňa ako teplomilného človeka tam bola takmer neustále psia zima- anglické stavby sú na môj(a nielen môj) vkus príliš pochmúrne a „pretehlované“- bývať v radovej zástavbe s dvorom 2x 4 metre nie je ani z ďaleka „ako doma“- rodina začne chýbať už veľmi skoro- hromadná doprava tu v noci takmer nefunguje- robota nebola vždy ľahká a zvyknúť si na nočný režim nejaký čas trvalo- so slimákmi v kuchyni prípadne obývačke sme museli tvrdo bojovať (podotýkam že to boli slimáky bez domčeka, teda tí škaredší :))- ten otrasný biely sladký chlieb išiel už po krátkom čase hore krkom- bývať (a existovať) s chalanmi nie je vždy med lízať (aj keď viem, že ani oni to so mnou nemali vždy ľahké: Zlatko prepáč, že si prešvihol asi tú najlepšiu horskú dráhu v celom zábavnom parku, lebo ja som si musela odskočiť)- že sa zo mňa stal tak trochu rasista (lepšie povedané, mám predsudky voči určitej národnosti) a večer vonku trpím paranojouAle oplatí sa to kvôli tomu že:- sa vám potvrdí, že svet je taký malý, keď v šatni stretnete ľudí nielen z rovnakej krajiny, ale aj z rovnakej strednej školy- žiť s chalanmi bol pre mňa jeden z najzaujímavejších zážitkov, kedy som zažila kopec kopec zábavy- v UK sa o to, ako sa máte zaujíma aj žena, ktorá vám blokuje nákup a vôbec ju netrápi, že za vami stojí dlhý rad ľudí, ktorí chcú platiť tiež- keď sme už pri platení a peniazoch, povedzme si otvorene, že na Slovensku ako brigádnik nemám možnosť zarobiť toľko ani keby som sa roztrhala- sa tu asi držia hesla, chodci majú prednosť, pretože autá zastavujú pred prechodom keď sa vy k nemu ešte len blížite (a hlavne po návrate domov ako chodec som s tým mala veľký problém)- tu robia originálne kebaby, ktoré na Slovensku nikto nenapodobní (my sme si ich zamilovali- a najlepšie s chilli omáčkou, nech tečú slzy)- je tu prirodzené hovoriť prosím a ďakujem (najviac som to postrehla v robote, lebo u nás som brigádovala dva roky a prosím som počula snáď len vtedy, keď im nechcel nikto robiť a volali mňa a všetko bolo dávané viac menej rozkazom)Tak čo? Ísť, či neisť, to je otázka:)

Mária Smatanová

Mária Smatanová

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vďaka rodine, láske, priateľom a koníčkom nikdy sa nenudiaca osoba. Zoznam autorových rubrík:  Zo života uliceZažila som...neodsudzujem-konštatujemSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu