reklama

Na slovíčko Mr. President

Možno viete a možno nie, v utorok 4. decembra zavítal na Ekonomickú fakultu Univerzity Mateja Bela prezident Slovenskej republiky. A ako to dopadlo?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Hoci sme malá krajina a máme „slabého“ prezidenta, nestretávame sa s ním každý deň. A keďže hostiteľom bola moja „domáca“ fakulta, rozhodla som sa na stretnutí s ním zúčastniť.Už od rána bolo na fakulte cítiť zvýšený pohyb „upratovacích síl“ a mierne nezvyčajnú atmosféru. Dopoludnia som mala ešte nejaké povinnosti a pri stretnutiach s kamarátmi na seminári a prednáške čoraz častejšie padala otázka: „Ideš na prezidenta?“ Že naozaj príde naznačovali aj policajné autá, ktoré sa schádzali pred fakultou.Stretnutie malo začať o 14:00. Povedala som si, že v aule rotunde, kde sa stretnutie s prezidentom malo uskutočniť, bude asi plno, preto sa oplatí byť v predstihu, aby som si sadla. Ešte som si stihla ísť preložiť jednu konzultáciu a zamierila som do rotundy. Našťastie o dobrý „flek“ sa postaral jeden spolužiak, takže nám nezostávalo nič iné ako čakať...Rotunda sa pomaly zapĺňala a veru veľa študentom a aj zamestnancom univerzity nezostalo nič iné ako zostať stáť alebo sedieť na schodoch.A nakoniec sme sa dočkali. V sprievode svojej ochranky aj s rektorkou univerzity prišiel krátko pred pol treťou. Po úvodnom príhovore rektorky (ktorú si pán prezident zamenil s redaktorkou) a aj samotného prezidenta sa začala diskusia, ktorá sa na želanie prezidenta niesla v neformálnom duchu. Preberali sa hlavne otázky školstva a medzinárodnej spolupráce univerzít. Ale nechýbala ani otázka ohľadom „Kauzy Malinová“, očakávaného EURA, súkromno- spoločenského života hlavy štátu a dokonca padla aj otázka o zmanipulovaných voľbách do samosprávy. Do diskusie sa nezapájali len domáci študenti, ale aj študent z Poľska, lektorka zo Španielska a lektor z Talianska, prípadne študenti z iných fakúlt.Diskusia trvala asi hodinu. Po nej bol pán prezident obdarovaný dvomi darmi. Jeden predmetný- diplomovou prácou v podobe obrazu a druhý „bezpredmetný“- vystúpenie „speváka-fujaristu“. A moje dojmy??? Prezident sa správal diplomaticky a myslím, že zanechal dobrý dojem. A z množstva otázok si dovolím konštatovať, že aj my študenti sme zanechali dojem, že nám na budúcnosti Slovenska záleží...

Mária Smatanová

Mária Smatanová

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vďaka rodine, láske, priateľom a koníčkom nikdy sa nenudiaca osoba. Zoznam autorových rubrík:  Zo života uliceZažila som...neodsudzujem-konštatujemSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu