reklama

Postojme, bezdomovci sa chcú vyspať

Bezdomovci sa stali súčasťou nášho života. Niekedy ich bez povšimnutia obchádzame a ani neregistrujeme, sú nám ľahostajní. Ale keď už začnú prekážať...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)

V piatok napoludnie sa hala železničnej stanice v Banskej Bystrici postupne zapĺňala. Vonku bolo „aprílové“ počasie a tak som sem s dostatočnou časovou rezervou dorazila aj ja. Hneď som zamierila k lavičkám, lebo môj vlak má príchod takmer až za hodinu. Pohľadom som „prešetrila“ počet voľných miest na sedenie. Nebolo ich síce veľa, ale na jednom mieste boli voľné asi štyri vedľa seba. A stačilo mi priblížiť sa k nim bližšie, aby som pochopila. Z jednej strany sedel bezdomovec (a viem ja vlastne, či nemá domov?) takým spôsobom, že prehodenou rukou a hlavou zaberal ďalšie dve miesta na druhej strane. Pokojne driemal a zjavne nemal pocit, že by mohol zavadzať. Šíriaca „aróma“ mi naznačovala, aby som sa viac nepribližovala. Tak som sa poobzerala naokolo a sadla si pri dvojicu študentov. Odtiaľ som mala výhľad na situáciu, ktorá sa postupne odvíjala okolo spomínaného bezdomovca a vlastne na celú staničnú halu. A hľa radiátory po pravej strane môjho obzoru. Pri oboch sa ohrievali ďalší dvaja „špinavší spoluobčania“. Viac menej nikomu neprekážali.O pár miest ďalej, po mojej lavici, spal bezdomovec č. 4. Síce zaberal „iba“ jedno miesto, chrápal dosť nahlas, čo sa nemuselo všetkým páčiť. A postupne sme sa dostali k veselej skupinke, ktorá si vyhradila celý rad. Podaktorí driemali po tekutom „obede“(nasvedčovali tomu okolo pohodené fľaše od lacného vína) iní hlasno zdravili prichádzajúcich a odchádzajúcich kamarátov zväčša tmavšej pleti. A tak som z nudy a aj s trochou záujmu sledovala, čo sa zmení, kým odídem. Ako sa hala zapĺňala, ľudia so šomraním a odsudzujúcimi pohľadmi zapĺňali aj voľné miesta okolo bezdomovca č.1. Niektorí si nos zapchávali, iní to po chvíli vzdali a radšej postávali obďaleč. Bezdomovci „od radiátorov“ po čase odišli, ani som nestihla postrehnúť kedy. Bezdomovec č. 4 sa na chvíľu zobudil, „skontroloval“ situáciu okolo seba a znovu zaspal. A početná skupinka sa trochu zredukovala.Čakala som, že sa po nejakom čase objavia „aspoň“ železniční policajti, ktorí sa tu zvyknú prechádzať, ale za ten čas, čo som tam strávila neprišiel nikto, kto by neželaných hostí vyprevadil preč. A tak ľudia, ktorí mali zakúpené lístky na vlak, museli postávať, prípadne sa prechádzali. Veď im nič iné ani nezostalo. Miesta na sedenie málo a aj tie momentálne v prenájme na spanie.Ale možno sa mýlim a vlastne si spomínaní spoluobčania len skracovali čakanie na ten ich vlak. Potom mi, prosím, odpusťte.

Mária Smatanová

Mária Smatanová

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vďaka rodine, láske, priateľom a koníčkom nikdy sa nenudiaca osoba. Zoznam autorových rubrík:  Zo života uliceZažila som...neodsudzujem-konštatujemSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu